فضا
 
 
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:33 ::  نويسنده : mansooreh

دنباله دارها                                                                 شاید تماشایی ترین اعضای منظومه یشمسی،دنباله دارها باشند.دنباله دارها درآسمان شب مشاهده می شوند.دنباله دارها مانند گلوله های برف سفید هستند و پشت سر خود دنباله ای از ذرات یخ،گازهای یخ زده ود حتی غبارهای مختلف را که به خارج پرتاب کرده اند،به همراه دارند.یک دنباله دار در مراحل اولیه ی ظهور خود به یک توده ابر نورانی شبیه است؛ولی هرچه در مسیر خود به خورشید نزدیکتر می شود،روشنایی بیشتر و دنباله ی بلندتری پیدا می کند.گاهی دنباله ی آنها به حدی شفاف است که نور ستارگان را می توان از میان آنها دید.دنباله دارها،توده ای یخی هستند که از فواصل دور از منظومه شمسی،تحت جاذبه ی خورشید به داخل منظومه رهسپار می شوند و هرچه به خورشید نزدیک می شوند،فشار بادهای خورشیدی و نیز شدت گرما،یخ هارا به صورت گازهای شتابان از انتهای ستاره ی دنباله دار به بیرون رها می کند.هسته ی دنباله دارها معمولا از قطعات سنگ و فلز به وجود آمده است.دنباله دارها معمولا به دور خورشید گردش می کنند و در مسیر بیضی شکل ازآن دور می شوند.مدت زمانی که یک دنباله دار خورشید را دور می زند،متفاوت است.برخی هر 20سال یکبار و برخی 10سال طول می کشد.بسیاری از دنباله دارها را جوانان علاقه مند به آسمان با تلسکوپ و یا با چشم کشف و به نام خود ثبت کرده اند.



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من منصوره نویسنده ی این وبلاگ هستم. خوش حال می شم که از وبلاگم بازدیدکنید. نامردی نکنید و نظر بدید. شما می توانید از طریق این ایمیل بامن در ارتباط باشید: mansooreh@isfedu.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضا و آدرس mansoorehlox.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 5904
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Alternative content